Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 5% rabat på din næste ordre ! 💌

Fair priser

KoRo ønsker at blive Europas førende leverandør af landtidsholdbare fødevarer: fra producent til forbruger - uden omveje.

Vores historie begyndte med professor Dr. Faltin og hans bog Kopf schlägt Kapital (dansk: Hoved slår kapital). For os er han ikke kun en inspiration, men kan også betragtes som grundlæggeren af vores virksomhed. Hans tilgange, koncepter og idéer om iværksætteri og virksomhedsetablering har været og er afgørende for KoRo. Vi har mødt ham til en snak og stillede ham et par spørgsmål. 

Ud fra dette har vi udledt 5 grundlæggende principper for KoRo, der udgør en ledetråd for vores handlen som virksomhed og påvirker både leverandører og forbrugere:

1. Kvalitet

Kvalitet er vores højeste prioritet. Vi ønsker, at du er tilfreds med dine købte produkter, og derfor lægger vi vægt på smag, mundfølelse, udseende, ingredienser, økologisk landbrug og meget mere. Vi bruger f.eks. ikke svovl i vores tørrede frugter og kan stadig garantere en holdbarhed på op til 12 måneder - dette muliggør naturen selv.

2. Korte handelsveje

Vores mål er at købe alle produkter fra producenten i deres oprindelsesland. Vi starter med at købe et produkt fra grossisten for at teste relevansen og populariteten på markedet. Kan vi se, at der er en stor efterspørgsel på produktet, forkorter vi dets handelsrute.

På denne måde lærer vi meget mere om produktet, hvis produktionsprocesser vi dokumenterer på i vores shop og gør tilgængelige for dig. På produktniveau har vi på denne måde mulighed for at videreudvikle og forbedre produkterne sammen med de landmænd og produktionsvirksomheder, vi arbejder sammen med - eksempelvis produktets fugtighed eller holdbarhed.

Direkte feedback er også vigtig for vores samarbejdspartnere. Forbrugerne er som regel nådesløst ærlige. Det er den eneste måde, hvorpå produkterne kan forbedres. Som virksomhed styrker vi vores forretningsforbindelser og kan opbygge et stort leverandørnetværk for at tilbyde landmænd og forbrugere en platform for direkte udveksling af oplysninger om produkter.

3. Store forpakninger

For os giver det ikke mening at sælge og forssende små pakker via internettet. Hvis det er produkter, som du alligevel bruger regelmæssigt i dit køkken, er det kun logisk at tilbyde dem i store emballager.

Emballagens fleksibilitet er også til gavn for samarbejdet med vores landmænd, da disse hovedsageligt arbejder med de simpleste midler og ofte ikke engang kan fremstille små, dyre emballager.

For os er det vigtigt, at produktet er i fokus, ikke den farverige, trykte emballage. For når alt kommer til alt, er det det, der interesserer dig som kunde. De store forpakninger har også den fordel, at de betyder mindre emballageaffald og endda reducerer det arbejde, på- og omfyldningen kræver. Således er de ideelle til onlineforsendelse, da de kan leveres direkte til din dør. 

4. Fair priser

KoRo-konceptet kan og vil kun fungere, hvis vi giver vores omkostningsbesparelser, der følger af ovennævnte principper, direkte videre til dig. Kvalitet skal være til at betale

Især i dag er vi klar over, at det er nemt at sammenligne produkter fra forskellige leverandører meget hurtigt. Det er derfor KoRo sigter mod at tilbyde et rimeligt forhold mellem pris og værdi for alle vores produkter. Alle forbrugere skal kunne forlade sig på, at KoRo tager sig af prissammenligningsprocessen, så kunderne kan være sikre på, at de har valgt den bedste indkøbsmulighed. 

5. Transparens og åben kommunikation

Kravene til kvalitativt gode fødevarer af øges hele tiden. Derfor har KoRo sat sig som mål at kommunikere åbent om produktets historik hvad angår væsentlige faktorer som pris, sammensætning og egenskaber, så forbrugeren har det bedst mulige udgangspunkt for at tage stilling til produkterne.

Det er vigtigt at forstå, hvorfor produkter svinger i pris. Derfor har KoRo indbygget en prisudviklingsgrafik for hvert produkt, som åbent kommunikerer årsagen til prisudviklingen. Desuden offentliggør vi under de respektive produkter en restanalyser for alle produkter, således at der foreligger bevis for, at vi overholder de nødvendige EU-krav, og at vores produkter er salgbare.